Veelgestelde vragen

  • Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

  • Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat. Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).

  • Of u nu op vakantie gaat naar Turkije, Zuid-Afrika of Indonesië, het is zinvol stil te staan bij hoe ga ik gezond op reis en hoe blijf ik tijdens de reis gezond? U kunt hiervoor bij uw huisarts terecht. Vul het formulier reisanamnese in, voordat u een afspraak maakt met de praktijkassistente. U krijgt dan een advies op maat.

    Formulier reisanamnese kunt u hier downloaden.

  • Via de website kunt u een afspraak maken met uw dokter, assistente of praktijkondersteunster. Kiest u altijd een mogelijkheid in de praktijk waarin u staat ingeschreven. Dit kunt u doen op 2 manieren, zonder en met gebruik van Digi-D.

    Nadat u uw gegevens heeft ingevuld, kiest u bijvoorbeeld uw dokter. Vervolgens kiest u hoeveel tijd u nodig denkt te hebben en vult u de reden van komst in. Hierna kunt u de afspraaktijd kiezen. Nadat u bevestigd heeft, heeft u de afspraak gemaakt. U krijgt geen bevestigingsmail.

    Indien uw eigen dokter afwezig is, zal de vervanger/vervangster u helpen. Dit staat niet vermeldt bij de afspraak.

    Indien u niet goed weet bij wie u met uw vraag moet zijn, kunt u ook gewoon de assistente bellen, zij zal u proberen te helpen.